Praktik i Malta

På hösten under mitt sista år så ville jag såklart åka utomlands igen och började däför leta igen. Denna gången hittade jag en restaurang i Malta som var enormt fin.

Jag skrev ett mail till köksmästaren och han tackade ja till att ta emot mig. Jag hittade ett billigt och centralt hotell och åkte åter igen till Arlanda för att lämna Sverige för ett par veckor. När jag kom till restaurangen så träffade jag chefen direkt och vi satte oss och pratade lite. Han tyckte det var jättekul att få dit en svensk kock som ville praktisera hos honom.

Jag var där under 3 veckor och varje dag var enormt roligt att arbeta pga allt nytt som var. Restaurangen hade inriktat sig på fisk och skaldjur och det var något jag inte hade sysslat med så mycket. När mina 3 praktikveckor var slut så var jag besviken att vi inte hade en längre tids praktik. När jag kom tillbaka till skolan så frågade såklart alla om hur min resa hade varit eftersom ingen på skolan någonsin hade haft praktik utomlands.
 Ska man till ett lite finare ställe i Malta så ska man helt klart välja Grill 3301.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0