Sista praktiken

Inför mitt sista val så tänkte jag att det kunde vara bra att få lite mer svenska kontakter. Jag letade runt och hittade Thörnströms kök i Göteborg. Jag läste lite om den och fick se att ägaren tidigare hade varit med i kocklandslaget.

Jag tyckte att det lät roligt att få arbeta tillsammans med en sådan duktig kock så jag tog telefonen direkt och slog en signal. Jag fick ja på första försöket åter igen och började leta boende. Min kusin sa att hennes kompis skulle resa bort så jag hyrde hennes lägenhet under min tid i Göteborg. Jag var där i tre veckor och lärde känna flera duktiga kockar.

 jag fick arbeta mycket med stora och små avsmakningsmenyer som jag aldrig tidigare gjort. Det var otroligt intresant att arbeta med och att se alla fina upplägg. Det var såklart många nya och härliga smaker att ta in. För alla er som vill lyxa till det lite under en vistelse i Göteborg så är Thörnströms kök ett mycket bra val både för mat och service.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0