Spanien nästa!

jag hade väldigt mycket praktik under min tid på gymnasiet och våren 2010 var det då ännu en praktikplats att ordna.

Jag kände då att jag ville se något nytt så jag började leta utanför Sverige. Rätt som det var hittade jag en lite finare restaurang i Palma De Mallorca vid namn Fabricia 23 som drivs av två engelska bröder. Det var lite nervöst att ringa men dem var jättetrevliga på telefon och sa att jag jättegärna fick komma dit.

 Jag var jätteglad att de tackade ja så snabbt och började genast planera resa och boende. Det som var utmaningen var att hitta ett okej boende som låg nära restaurangen. Jag letade runt på nätet och hittade till slut en kvinna som hyrde ut ett rum mitt i Palma. Eftersom jag inte var där för att praktisera så kände jag att det räckte med ett rum och bokade via telefon. Till slut så kom äntligen dagen då jag skulle åka och pappa körde mig till flygplatsen.

Det var första gången jag flög själv så det var lite nervöst men det släppte snart. Jag trivdes jättebra på restaurangen och personalen var så trevlig mot mig. Under min tid där så lärde jag mig otroligt mycket om tillagningsmetoder och lite mera smaker. Under mina lediga dagar tog jag mig tid att utforska staden och jag märkte ganska snart att min engelska var till ingen nytta för utom på restaurangen då nästan alla människor endast pratade spanska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0