Våga göra något nytt

Go kväll kära läsare!

Jag tänkte berätta lite om mina praktikplatser under gymnasietiden.
Under mitt första år på gymnasiet så skulle vi ut på vår första praktik i ett par veckor och jag visste inte alls vart jag ville vara. Jag kände att jag ville sikta högt direkt för att få ut så mycket som möjligt av praktiken. Jag gick in på datorn och sökte på de bästa restaurangerna i Sverige och fick då bland annat upp Grythyttans gästgivargård.

Jag läste lite om restaurangen och fick då se att Carl Jan Granqvist hade varit chef där. Då tänkte jag att det kunde vara roligt och spännande att få träffa en riktig matprofil. Jag ringde dit direkt och frågade om jag fick komma dit och praktisera och jag fick ett ja.  När jag först gick in i gästgivargården så kändes det väldigt gammaldags. Golvet knarrade när man gick runt men Under min vistelse där så fick jag se otroligt mycket nytt och känna många nya smaker som jag inte ens visste fanns.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0