Hör upp!

1maj går den igenom Datalagringsdirektivet som röstades igenom. så till dess råder jag alla som vill bevara den privata integriteten att kryptera sig helt.


Det var droppen för mig iallafall för det blir nu för mycket med att allt ska kollas upp till och med datorn och vad vi gör på internet där vi tycker att vi ska kunna vara privata men nej.

Nu kan jag inte prata eller skriva med någon utan att det sparas av internetleverantörerna. Varenda mail jag skickar iväg och varenda minut jag pratar kommer att bokföras snyggt och prydligt.

Detta anser jag verkligen hota det svenska privatlivet och integritet som enligt mig borde stå högst upp på agendan men nej då!I helvete heller att jag kommer att tillåta detta så finns inte så mycket annat val än att kryptera sig

 


Kommentarer
Postat av: Wilma Wallskog Fahlgren

haha tack ! ;)

2012-03-22 @ 07:17:40
URL: http://wilmafahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0