Utkast: Jun. 02, 2013

Ah vilket underbart väder man vaknade till idag. Även när solen inte ligger på så är det riktigt skönt att gå till jobbet och man blir pigg av att se den fina naturen på ön medans man går. På ön finns dels värdshuset där jag jobbar, Sedan har vi framkanten som ligger precis intill vattnet som också kör restaurang och uteservering. Det finns en liten stugby och ett vandrarhem för gästerna som kommer hit på sommaren och vill övernatta. Tur som jag har så bor jag granne med vaktmästaren så ibland om förmiddagarna när jag ska gå till jobbet så är han påväg åt samma håll med sin fyrhjuling så du brukar jag kunna åka med honom. Men lanthandeln som vi har på ön är också den enda affären omkring om man inte vill åka in till ex Vaxholm. Nu innan säsongen drar igång så är det endast öppet helger så jag bruakr köpa på mig så att jag har för hela veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0